måndag 7 december 2009

I tidningen idag!

Jag svimmar.

Förskolorna kan själva välja mjölk- och smörsort

I flera års tid har jag fnyst åt hur slaviskt alla förskolor jag jobbat på följt denna rekomendation, jag har med stor irritation (och i många fall högljutt klagande) serverat plastsmöret och lättmjölken. Men det hjälper inte, samtliga förskolechefer har ryckt på axlarna och sagt att man måste följa kommunens rekomendationer. En enda förskola sa som det var: det skiter vi i, vi tänker INTE göra det. Det var inte helt otippat den med flest bönder en bit utanför stan och även den bästa jag någonsin varit på. *skickar slängpussar till Indal*
(Ungarnas förskola blev faktiskt glada när jag som förälder krävde kossa-fett åt mina ungar. Jag använde formuläret på kostdoktorns hemsida, vi får väl se om flera börjar vakna nu.)

Men som vanligt ser det ut som att jag fick rätt till slut. Börjar bli en trevlig vana det där att alltid ha rätt. Undra om jag ska gå och bli högfärdig? Nja, jag kan tydligen inte äta rätt än så jag avvaktar tills jag är mindre... *blink*

Det går inte alls med viktminskningen, men jag går inte upp iallafall. Jag är så svullen pga regnet att jag ser ut som en boll! Men jag kör på. Är inte så hungrig och sugen jämt och det är huvudsaken.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar