söndag 3 juni 2012

Dag 34 - joyous indeed

Jag känner mig otroligt stark och har massor av energi. Äter lite när jag har lust men dricker shakerna minst 3 gånger per dag(byter oftast ut en måltid mot en bar, de är ju jättegoda!) och äter en gång. Det har hänt att jag äter två gånger med, men det känns som sagt inte så jobbigt att det är så.
Jag vet att varje gång jag äter något fördröjer jag min viktnedgång något, det är faktiskt inte så mycket att göra något åt. En del säger "men man ska ju leva med", andra säger att man behöver det och jag säger att det är som det är. Vi måste äta för att överleva och ingen har viljan att stå emot mat. Vilja är en illusion, det handlar mer om tillfälle och att ha bra tankemönster.

Om jag bara skjuter undan tankarna på att äta går det bättre än när jag ägnar mig åt matporr i huvudet - ni vet när grillade kycklingar dansar förbi på rad med pärlband av körsbärstomater efter sig och sånt.
När jag undviker att titta på när de andra äter och när jag inte går ut i köket alls går det bättre med. Bodde jag ensam och bara hade shakerna skulle det inte finnas någon möjlighet alls att fuska och det är anledningen till att det ofta går bättre för de som är två eller för de som bor ensamma. Jag har försökt sätta upp min värld så det ska vara lätt att lyckas, det tror jag är ensa sättet faktiskt.

Idag har jag grävt i trädgården igen, vi höll på i drygt en timme. Känns bra, var totalt slut när vi kom in, det är pissväder ute. Vägde mig i morse och nu efter den värmade duchen och det var samma vikt - fast jag alltså druckit över 1,5 liter vätska totalt i mellanperioden och inte varit på dass alls. Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar