torsdag 7 juni 2012

Dag 38

Dagarna med mat är fler än de utan mat. Det känns sådär, men jag är inte trött på att dricka shakerna än. Jag är bara hungrig. Inte alla dar, det har funkat bra flera gånger med bara soppor. Det som kännslite jobbigt är att jag totalt tröttnat på potpurjon, det var min "go to" för att få känslan av att äta mat. Som igår kväll åt jag minst två matskedar kött som gubben gjort till sig och barnen. Senare på kvällen blev det en sallad med lite kyckling i. Även om totalen inte överstiger 1200 kalorier så känns det ändå dumt att äta. Igår blev det nog 1100 kalorier, var så vråhungrig att magen kurrade högre än TVn.

Värsta fusket är när jag i tisdags kväll drack en flaska vin. En hel, sånär som på ett halvt glas. Många kalorier blev det, men jag behövde göra det. Ibland händer det saker som hänger ihop med varför jag är så här tjock och det var en sån trigger som gjorde sitt intåg i min perfekta lilla värld. Bara att sopa ihop resterna och gå vidare.

Har bunkrat på mig massor med bars på kampanj, 5kr styck är för billigt för att motstå. Jag ska ju äta shakerna hela sommaren är planen, och nu har jag en del av matintaget klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar