onsdag 19 augusti 2009

Dag 3

Har som vanligt ingen hunger på morgonen. Kaffe och vatten - hade lite ont i huvudet när jag klev upp. Har haft en jävulsk värk i kroppen, vädret bytte i natt från trist till bra. Men jag har inte tagit alvedon än.

Hypotetisk fråga: påverkar alvedon ketonfasen?
Hypotetiskt svar: inte själva tablettens sockerinnehåll, men däremot kan den allmänna nergången i omsättningen (jag blir trött som fan) kanske påverka. Men inte på lång sikt.

Sen läste jag igår att man inte ska tugga tuggummi, min Personliga DrillSargent Kamrat E informerade mig det i korta ordlag. *Riiiiight face. Foooorward maarrsch.* Men sen på nätet hittade jag en xz-tråd, där var det både ja och nej - xylitol-tuggummin var visst ok. Måste kolla skillnaden på "sockerfri" och xylitol. Det är säkert så att aspartam är sockerfri och xylitol är ett annat sorts sötningsmedel.
*noterar*

Ska strax iväg till min dejt med kuratorn, en behändig kvinna med rätt handlag. Kan verkligen rekommendera det! Särskilt om man som jag har svårt att "göra en gås" och problem med överdrivet ältande. Hänger naturligtvis ihop med övervikten, det är inte alls svårt att räkna ut. Tom en dårfink med svåra ytlighetsproblem kan se det. Alla kan se det. Det är några få strålande undantag som naturligtvis hänger ihop med varför det blivit så här.

Hursomhelst; om 35 minuter är det dags för Dagens Choklad. Har noterat att det finns många därute som bara äter chokladen, så god är den! Men jag äter av alla så länge det är gott. Att klämma ner lite gröna örter i soppan gjorde all skillnad i världen! Vi ska se om jag inte jag isa till hallonsmaken med så den blir drickbar. Ska bli supervarmt framöver (25 grader!) och då kan det bli is-läge.
Annars kommer de stå i skåpet tills de ruttnar är jag rädd. Är inte ensam om detta heller...

Tjabba!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar