måndag 31 augusti 2009

En ny dag!

Igår kväll var jag bus-hungrig. Men inte så jag ville tugga på soffan, det är ju bra.
Nu är det nya hårda regler, inget tuggummi och ingen mat. Det var desperata åtgärder i lördags när jag åt, jag höll verkligen på att kollapsa. Men jalkat ska jag hoppa helt framöver. Insulinet triggas av det, och då tror kroppen att jag äter socker och går ur ketonfasen för att direktkonsumera sockret. Men där finns inget socker och jag får börja om igen.

Har hittat en tråd om att lc-banta; där åt de GI och lite kalorier och de gick in i ketos. De testade på stickorna och såg att de verkligen hade gått in i ketosen. Pulvret är bra så att man inte behöver fundera men det går alltså att göra detta med vanlig mat med.

Idag ska stickor inhandlas. Det är bättre att veta att man är i ketos, då blir det enklare att förstå kroppens signaler och att få lite boost till en fortsättning.

Bla i den tråden jag hittade pratade de om lukten, de hade inte acetonlukten. Men det smakade märkligt i munnen; det gjorde det för mig förre helgen. Jag var nog i ketos då, men fattade inte det.

Ja, nya friska tag. Andra dagen i fas två är påbörjad kan man säga.

Chip!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar