lördag 22 augusti 2009

Dag 6

Idag var en hyfsad dag som långsamt gått neråt.
Kroppen mår inte bra i det här vädret, jag är svullen och det värker i lederna. Jag har därmed inte gått ner i vikt för jag är så svullen - kan knappt böja fingrarna. Det kan jag tacka min psoriasis artrit för.
Vi har varit på kalas och det gick utmärkt. Var inte ett dugg sugen på varken tårta, godis eller kaka.

Sen när vi kom hem gjorde pojkarna fläskkarre.
Jag trodde jag skulle börja gråta. Det luktade såååå gott, det såg gott ut och alla åt som hästar. När jag sen skulle äta min soppa spillde jag ut 1/4 så jag fick ta ett sugrör och dra in. Jätteskoj. Sen blev jag dålig i magen, det har varit sisådär i nån dag men nu... *suck*

En sak till som påverkar mitt humör neråt.
Det är nästan inga bloggar på internet om folk som äter modifast annat än som medel att gå ner några få kilon. Antingen för att de bara har några få kilon eller för att gå ner tillräckligt för att få en gastric bypass. Det verkar vara få som bloggar om xtravaganza med. Jag hittar mycket få bloggar om LCD överhuvudtaget. Det enda jag hittade var ett kort svar på en modifastfråga då en person gått ner 50kg på 5 månader.
Det är inte kul att får veta. Jag hade bara mina vänners otroliga viktminskningar; alla har antingen inte gått upp så mycket eller inte gått upp alls. Ingen väger lika mycket nu som innan - såvitt jag vet. Men jag ser dem ganska ofta och såvitt jag kan bedömma är de fortfarande lika smala.

Ja, det är lite uppför redan. Det var lättare när det inte öste ner ute. Jag mår ofta skit när det regnar, det här är faktiskt en av de bättre gångerna. Men var gör det när det värker överallt?

*blä*

Kamrat E berättade att man fryser som en hund under tiden - inte underligt att jag var så frusen häromdagen. Men det är bra att veta.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar