söndag 20 september 2009

Bajs och vägning

Det är inte ett dugg kul att väga sig när man är kass i magen. Har stressat rätt bra to-fr och magen blev skitarg och satte tvärstopp.
Ser ut att vara gravid. I 6e månaden.

*grrrrrr*

Det är bajs nu!
Får se om några dagar om det ordnar till sig, har inte fuskat ett enda dugg. Det enda jag gjort är att jag druckit vin, men det ska vara ok. Kanske inte mängden men det är faktiskt det enda jag gjort.
Har inte ens ätit speciellt mycket.
Jag slutar direkt när jag känner mättnad. I dag till frukost gjorde vi BLT men skippade brödet och vräkte på fett. Dessutom stekte vi tomaterna i smör. Västerbottensost gjorde ett litet inhopp med. (Blev ohyggligt gott!) Men jag var törstig och drack en halv liter vatten så jag orkade inte ens äta upp min mat.

Jo, jag åt en Käck i fredags. Skulle få besök. Behövde energin. Nog om det.

Vi har börjat med nattafika; vi äter lite ost på natten innan vi går och lägger oss. Men det ska vara OK det med. Eftersom barnen vill ha mat ganska tidigt blir det många timmar vaket innan vi går och lägger oss, det känns som att det behövs.

Jaja. Det ska ju ta någon månad innan det stabiliseras, är iallafall i ketos. Karln har gått ner 3kg så någonting gör vi rätt. Han fuskar dessutom ganska mycket - äter bröd o sånt fortfarande.

Men psoriasisen är på tillbakagång. Dessutom har vi inte haft några hunger-episoder där vi skakar av hunger och inte kan tänka. Karln har inte småätit på och runt fikat på sitt jobb sen han började. Vi får helt enkelt inte några sockerdippar längre.
Karln berättade nu att han tom låtit bli att nalla av godis på jobbet - han äter i vanliga fall även om det är skitäckligt godis. Som en svärm med gräshoppor! Han formligen proppar i sig även om det smakar kacka. Å andra sidan skulle han ätit om det varit gott; ibland får vi har tur i oturen.

Jahapp. Då återkommer jag med fler rapporter när jag fått... ja, något att rapportera.

Tja!
/C

3 kommentarer:

  1. Heja Catta, det här går som en dans. Vi måste hålla uuuuut. "Vad får vi till middag idag morsan? - FETT!!!"//Y med skallebang

    SvaraRadera
  2. Ja, inte tänker jag ge upp inte! Det är för GOTT för det! Dessutom har herrMC gått ner i vikt. Bara det!
    /Catta

    SvaraRadera
  3. haha....du kanske är gravid i 6:e månaden?.....

    Skämt åsido, jag fattar hur du känner det. Frugan drabbas av stopp-i-röret ibland och svullnar upp som en spärrballong.... hon är inte glad då kan jag säga.

    SvaraRadera