söndag 6 september 2009

Förkyld!

En förkylning mitt i grissjukan, TRO om jag har A/H1N1!!!

Jag är inte väldigt förkyld men den påverkar ganska bra, snorig, huvudvärk, ledvärk. Dessutom gled jag rätt smärtsamt in i PMS igår - stackars familj! Jag var inte nådig...

Men det gjorde att jag gick upp 0,5kg, sitter stenhårt i magen. Jag fortsätter gå ner runt midjan.
Totalt -6,6kg so far, varav 1,5 typ är LCHF.

Framför allt, jag är inte hungrig mellan måltiderna, snacka om att man står sig bra på fettet! Nu äter P detta med, vi får se hur han klarar allt fett. Han klagar en hel del...;-)

Annika är tydligen anmäld av en privatperson till socialstyrelsen, pga sina uttalanden kring influensan och cancer.
Hur hon ställer sig till dessa två "hot" (cancer, ja, men influensan? Pliiiiiz...) kan man läsa på hennes blogg, länk till höger.

Anmälaren har tydligen grundat sin anmälan på vad som står i Aftonbladet, denna outsinliga källa till fakta, vetenskap och ren sanning. Tycker mest det låter som att någon retar sig på henne, fettskrämda är rabiata när det kommer till henne.

För mig var det kostdoktorn, när han påpekade att evolutionen (Ida tex är 47 miljoner år) genom "den bäst lämpade överlever" har framavlat homo sapiens har INTE spannmål och potatis funnits med i bilden. Fick en slev av denna idioti i ansiktet i fredags när två individer stog och seriöst tyckte att "potatis har vi ätit i alla tider" och tvärt INTE lyssnade på min sida utan gapade i munnen på varandra med sin egen okunskap. *suck*
Det skadar inte att lyssna på någon annan, antingen är det löjligt, redan känt eller så är det något jag inte visste förut. Men så fungerar inte alla, dessa rebb-ebbor ville inte lyssna och dessutom är de tydligen allvetande. Det hade kunnat vara förödmjukande men eftersom hon jag pratade med ville lyssna så kändes det bra ändå. På ett sätt förstår jag dem, man går ner i vikt med viktväktarna, men de har inte begripit det där med kolydrater än. För de allra flesta går faktiskt upp i vikt efteråt, vilket bevisar att det inte är hållbart i längden att mäta och väga sin mat. Kroppens signaler är ett mycket bättre system.

Nu ska jag spela spel med L.
Häjj!'/C

1 kommentar:

  1. Det blir lättare att få folk att lyssna när man gått ner 40 kilo... tro mig. Numera frågar folk hur jag gjort, behöver inte ta upp ämnet själv. (även om jag aldrig gjort det iofs) men många tror jag gjort en GBP tyvärr...

    Kämpa på!

    SvaraRadera