lördag 5 maj 2012

Dag 1-5, modifast

Har som sagt haft ont i ryggen och har noll matlust, så första dagarna var rätt enkla. Som en lättare forsättning på problemet "vad ska jag äta, vill inte ha nåt alls".
Även om jag varit hungrig som en gnu, haft ont i huvudet, snurrig ibland, trött vissa dagar och just idag woosie - lite halvpackad - så har det gått över förväntan.

Jobbigast var igår när de andra åt grillad kycklig. Tog en yttepyttebit till slut, kände att jag blev på så dåligt humör av den goda lukten.
MEN det spelar ingen roll, alla andra dagar har jag varit duktig. Alla andra tillfällen. Tog tom några små skivor ost när jag kände lust att tugga på möblerna, jag är en mycket oral människa [plats för snuskiga tankar och skratt] och måste tugga på min mat. Gillar inte fiskbullar, vitt bröd, potatis och annat som saknar tuggmotstånd. Inte ens det kändes jobbigt efteråt.

Hungern andra dagen var inte att leka med. Men jag har varit vrålhungrig flera dagar före, att äta starka smärktstillande gör så magen slutar fungera och man tappar matlusten. Så att vara hungrig som en varg var inte jobbigt, inte lika som förra gången.

Grabbarna är självgående nu, jag kan fokusera på att vara duktig för min egen skull.
Dessutom är jag arbetslös och kommer nog inte jobba förrns i höst, så jag behöver inte vara trevlig med andra den här gången heller.
För ja, humöret sjunker när man inte äter, det kommer man inte ifrån.

Jag har choklad, vanilj och potatissoppan hemma nu. Fick två bars av gubben, har ätit en av dem till 16-målet. Ligger alltså totalt på 860 kalorier per dag, det är LCD.

Planen är att äta det här tills jag fyller 40 år, funkar det bra fortsätter jag tills jag firar att jag fyller 40. Festen blir nånstans efter midsommar när det är varmare.

Jisses va full jag känner mig. Kanske är lite bra det, lördag som det är och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar