onsdag 16 maj 2012

Dag 16

Igår kväll (sent) åt jag en sallad med vinägrett på. Det var förmodligen mellanmålet som triggade äta-suget. Åt en allevo bar med röda bär-smak vid 3. Den smakade just ingenting och det var ingenting att tugga på och jag kände mig inte mätt efteråt. Risfluff och vit choklad var inte min grej tydligen. Men då vet jag det till nästa gång. Dessutom blev lunchen för sen, var iväg en sväng och tog den över en timme för sent. Det bidrog nog med.

I övrigt går det väldigt bra. Tänker fortsätta ett bra tag till, mår toppen. Hungern är närvarande men absolut inte besvärande. Det som är jobbigt är när äta-lusten triggas och man äter fast man ät mätt eller ohungrig. Men det känner ni väl till? Okynnesätande, när man tar en portion till av det man ätit fast man är mätt. När man går till kylen 30 minuter efter maten för att snacksa. Den där mackan 2 timmar efter middagen fast man åt som en varg och inte behöver mat på minst 10 timmar.

Det jag har som metod är att äta isbergssallad med ev en tomat eller lite ost till samt vinägrett. Det är just inga kolhydrater i det så jag slungas inte ur ketosen. På den där easy diet-sajten stog det att om man håller sig under 100g kolhydrater eller under 1000 kalorier så kommer man inte gå ur ketosen. Det betyder att när man väl äter så kan man äta LCHF för då blir det lite kolhydrater och därmed fortsatt ketos. Eller så äter man väldigt lite fast med kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar