måndag 14 maj 2012

Dag 14

Nu har jag lärt mig något. Jag måste se det så, inte som det katastrofala misslyckande det är, utan som en erfarenhet.
Igår tog jag det magrare alternativet till lunch, sen var jag ute i trådgården en bra stund och grävde och grejade. "En boost" var tanken, men det blev "tvärhungrig". Tog em-målet tidigare pga hunger och vid halv 6 var det klippt. Jag åt upp köttresterna från igår och gjorde en sallad med vinägrett som jag tröck in i glappet så långsamt jag kunde. Hindrade mig själv från att ta en dammsugare då, men vid 22-tiden gick min kropp ut i köket och hämtade dammsugarjäveln. Åt den långsamt långsamt, hade inte ens ångest efteråt. Inte idag heller. Jag vet ju vad det beror på och det misstaget gör jag inte om.

Jag måste ligga över 800 kalorier, annars blir det svält för kroppen och då blir jag hungrig. Inte hungrig som i "snart ska jag äta säger magen högljutt" utan hungrig som i att jag inte kan tänka.

Tänker inte göra om det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar