söndag 27 maj 2012

Dag 27

Idag har jag tränat med att fixa i trädgården. Grävt, burit och klippt gräsmatta. Känner mig starkare för varje dag - eller så är det värmen som gör det. För trots flera timmars slit är jag inte helt död. Känns bra.
Ätande har gått sådär, igår fuskade jag för första gången. Åt godis och drack ett glas vin. Men det tog nästan 4 veckor, så man får väl vara nöjd med det.
Har ätit lite mat igen, jag orkar inte arbeta i trädgården på bara pulvret. Kyckling och grönmögelostsmör, sen slank det in ungefär tio pomfrittisar innan jag fick gubben att ställa bort skiten.

Det är otroligt svårt att få till maten när man lever i samma miljö, äter samma saker och ser samma människor hela tiden. Den dumme fan som säger att det bara är att diciplinera sig, äta bättre och röra sig mer är... tja, en dumfan. Om det "bara" vore att göra det, skulle inte fler människor vara smala då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar