torsdag 31 maj 2012

Dag 31

Igår åt jag ren kur för första gången på väldigt länge. Jag har varit hungrig, har valt att äta lite för att orka med familjen. Har försökt välja bra, som att hoppa kolhydraterna och helst bara äta proteinerna. I förrgår åt jag stekt lax med sås, lät bli gönsakerna för att inte trigga insulinet. Före det åt jag kyckling och grönsaker, höll fettet borta för att inte lägga på mig eftersom det är lite kolisar i grönsaker. Jag inbillar mig att kroppen är ren på det jag ätit när jag nr2:at ut det, dvs nästa dag.
Hur det går får vi väl se, det går långsamt nu. Kallt ute så jag stannar inne för ryggen, det ger i sin tur att jag inte rör på mig alls. Men så får det vara, jag har haft lite ont i några dagar nu och jag vill inte riskera att bli sittande i 4 veckor igen.

Har börjat tänka lite på hur det ska funka i sommar, än så länge har jag bara planen "ät pulver så ofta som möjligt, ät maten bara om den är god". Problemet ligger i att gubben är fantastiskt duktig på att laga mat. Enda sättet det funkar på är om han äter den maten barnen äter, jag gillar inte pannkaka och köttbullar så då äter jag inte.
Ja, jag vet att man inte ska göra annan mat till barnen, men det gäller bara när man inte har barn med mat-problem. Har man som vi får man anpassa sig ibland. De måste ju äta ordentligt då och då för att inte bli skrikmagra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar