lördag 26 maj 2012

Dag 26

Idag har jag för tredje dagen arbetat i trädgården tills jag mer eller mindre stupar, första dagen varmt påklädd och igår och idag i så lite kläder som möjligt utan att grannarna dör. Det känns skönt att kunna arbeta lite, kroppen blir starkare för varje dag som går.
Vikten rör sig mig veterligen ingenstans, måttbandet visar inte heller några större förändringar. Men när vi pratade om vad som har hänt så sa gubben att magen är mindre nu. Det går ju inte att mäta där han visade, så där får jag gå på hans ögonmått.
Planen var ju att gå på ren kur tills min födelsedag eller så, men jag behöver tugga ibland. Har insett att jag behöver lite mer mat när jag arbetat tex, akut näringsbrist igår fick mig att tom äta godis. Det känns inte så allvarligt det heller, äter fortfarande väldigt lite när jag väl äter.
Igår åt jag både till fikat och middag, men ett halvt kycklinglår till middag blev jag mätt på. Fikat var några skivor ost och några skivor salami samt en tomat. Var som sagt vrålhungrig, jag gav upp efter en timmes darrigt vankande.
Känner att det är bra att ge efter för kroppens signaler ibland, speciellt när jag kan stilla dem med bra mat.
Ikväll ska vi äta grillat, kött och sparris. Inget fett och inga kolhydrater, då ska det fungera bra med ketosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar