torsdag 10 maj 2012

Dag 10

Idag kändes ryggen perfekt. Tvärsemot detta har jag ändå haft lite så panik över att jag kanske inbillar mig och igår hade jag en microångtestattack. Dvs jag "kände" (läs:inbillade) mig att det gjorde ont och kroppen svarade med att bli kallsvettig, stirrig och adrenalinfylld.
Hursomhelst så åkte jag iväg till mecka och shoppade. Lite smågrejer bara, lugnt och fint. Fick tex tag i nutriletts kycklingssoppa - om den är god så har jag äntligen ett alternativ till pot-purjon. Köpte för säkerhets skull tio portioner. De är på bara 122 kalorier så en om sån sänker min nivå till VLCD-nivå.
Tog även naturdiets chokladshake till lunch, gubben köpte en så jag kan testa. Den är billigare. Men igen, då hamnar jag under 800 kalorier och jag vet inte om jag pallar mindre näring. Är väldigt darrig jämt ändå. Den var god! Kommer nog ätas lite då och då.

När vi alla var hemma igen gjorde jag lite hushållsarbete, trots att ryggen protesterar. Den är inte van att arbeta alls, har suttit på röven i flera månader nu. Först för att jag var så innibängen trött (gå in i väggen-trött) och sen för att ryggen protesterade över sängen. Till slut blev jag tvungen att sluta springa runt, ryggen är bra trött nu! Har kvar lite arbete, men det får vänta.

På den roliga sidan fixade jag hem Zumba fitness idag. Tänkte att lite dans härhemma kanske får fläsket att orka släpa ifrån sig lagret. Planen var då att jag nu efter den här vilan ska köra den på TVn. Om inte idag, så imorgon - jag vill dansa lite!

Mit motto att vila sig i form har ju funkat sådär, så lite dans och kanske lite cykel ska för ordningns skull testas så jag har lite jämförande matreal att tillgå. Kan man tycka.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar